fredag 9 januari 2009

Harajuku

I förrgår var vi alltså i Shinjuku och Harajuku, där vi bl.a. skaffade asstora mobiltelefoner. Harajuku är helt absurt konstigt på sina ställen. Det fanns en rosa butik med en flygplansnos i, stånd som sålde drakdärkter för hundar osv. Nästa gång vi åker dit ska vi pröva crepes, de hade stånd med det överallt som luktade hur gott som helst. Igår var vi på ett varuhus i närheten av vårt hus som heter Don Quijote, eller som det står på det med katakana: don kichiote. Det var helt galet, som ni kanske kan se här...





Nu ska vi äta lite, sen ska vi åka till Sunshine City i Ikebukuro. Mate ne!
/Hugin och Trin

7 kommentarer:

  1. Gullebullar! Sverige suger...

    SvaraRadera
  2. HUR MYCKET KOSTADE GITARREN?
    kan vara värt att köpa där även om man bara är där två veckor. Abstinensen hinner bli stor på 14 dar.

    (det går snabbare att kommentera som anonym så jag låter er lista ut vem jag är varje gång)

    SvaraRadera
  3. Haha, vart gömde ghatte sig under filmen? Jag passar på att kommentera medan jag har internet :P/:S

    SvaraRadera
  4. jag gick vilse... Det är lätt att gör det!

    /trin

    SvaraRadera
  5. Trinens ben och underkropp syns vid 00.35, precis innan jag säger "instrument". /Hugin

    SvaraRadera
  6. Coolt! Don Kichiote har allt! Vet ni varför de döpte butikskedjan efter romanen?

    Jag vill se era utlänningsmobiler, det är sjukt att ni måste ha visum för att köpa likadana som japanerna själva har! Stigmatiskt samhälle, det där... Se bara på uppdelningen av de fonetiska alfabeten hiragana och katakana - olika alfabet för japanska ord och utländska låneord! Upp till kamp mot rasismen, det kulturella utanförskapet och elektronikförtrycket!

    SvaraRadera
  7. åhhh, donki! Åk till den i Roppongi, där finns en bergodalbana på taket!

    SvaraRadera