tisdag 13 januari 2009

Akihabara

Efter intervjuerna på skolan som skulle bestämma vilken grupp vi hamnar i (vi hamnar nog båda i beginners) åkte vi till Akihabara, ett elektronikdistrikt i Tokyo. Vi filmade en massa och jag (Hugin) har arbetat i oceaner av tid med att klippa och redigera. Tyvärr råkade jag ta bort källfilerna innan jag slutförde movie maker-projektet och då de av slumpen inte trillade ner i papperskorgen utan raderades helt blev det ingen film. Ni kan säkert ana min bitterhet, som inte blir bättre av att Trin nu hånar mig för mina bristande data-färdigheter. Ni får således hålla till godo med dessa bilder, som inte ens kommer nära av den strålglans som den färdiga filmen hade utgjort.

Akihabara i kvällningen

Vi hittade ett Don Kihoote i Akihabara. Vi älskar Don Kihoote! Där fanns det en mängd roliga hattar, som vi självklart provade, till vårt stora nöje.











































Vi hittade även två spexiga grejer. Snuskiga underkläder för män och en kudde i form av en kvinnas överkropp.
















Dåså, nu ska vi ut och lira karaoke med några jänkare. Ha det gott!
/Trin & Hugin

4 kommentarer:

  1. Köp hem ett par sådana kallingar till fred! :D
    Saknar dig gulle

    SvaraRadera
  2. haha, de var väl inte så kinky! gillar mössorna!!! har ni sett folk som går runt i sådana eller finns de bara i affärernas hyllor? Vi hade gg maraton idag med två avsnitt på raken, det var najs!!! chuck bass var lika het som vanligt. Pusspuss

    SvaraRadera
  3. OH YEAH! Har tankat avsnitt 15 ska kolla ikväll!

    /trin

    SvaraRadera
  4. Det stod i tidningen att fem unga killar i USA hade stängt in sig i en volvo och matstrejkat i sju veckor för att deras flickvänner var för kåta på Gossip Girl. Två dog och en är fortfarande kvar i koma. De andra två ändrade sig och följer nu varje avsnitt.

    SvaraRadera