torsdag 16 april 2009

Kanpai!

För att kvotera lite nu när Trin lagt upp två ganska seriösa inlägg i rad, och med tanke på repotagen från Hiroshima och Kyoto, känner jag att jag måste dra ner standarden på bloggen lite genom att redovisa topp 3 "Folk eller saker att skåla för".

1. Kungen (Oo-sama på japanska)


2. Vem som helst som nyss gjort nåt bra.


3. Ölen. Jag vet att det är sluskigt och det är knappast det bästa att skåla för. Tyvärr (mycket pga. Kalle) är "skål för ölen" bland de mest frekventa skålarna.


Det var topp tre! Inga skrällar kanske. Men nu vet ni. Nästa gång någon försöker överglänsa er med häftig trivia kan ni bara säga "jaha, men vet du vad som var topp 3 folk eller saker att skåla för bland ISI Language School-svenskarna våren 2009?". Det finns ingen bra comeback på det. Imorgon ska vi ut och göra stan igen. Håll tummarna för att Trin inte gör något dumt!


/Hugin

PS. Glad Påsk i efterskott! Trin glömde skriva det när hon bloggade under påsken. För att hon är så glömsk, vilket jag som bekant inte är. DS

5 kommentarer:

  1. Orka mobba ut 50% av bloggmedlemmarna! Nu är det krig!

    /trin

    SvaraRadera
  2. Och förresten VEM är det som har lagt upp ASSERIÖSA millånga inlägg om tråkiga Hiroshimautflykter med tusen bilder? INTE ÅKEJ!

    /trin igen

    SvaraRadera
  3. UPPDATERA!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Jag älskar bilden på kungen, han är sååååå söt! Kommer D att vara i linköping i höst, jag kommer förmodligen vara där och i såfall alldeles ensam utan att känna någon och alla kommer prata konstigt!!!
    Rebecca

    SvaraRadera
  5. nej ha ska plugga i uppsala. så går det. du kan ju pola men lotten? ahahahahahaha

    /trin

    SvaraRadera