måndag 1 juni 2009

Tokyo Disney Sea!

Klassresedags!

Kostnad: 4000 yen! Obligatorisk närvaro! Japan i ett nötskal!

I fredags bar det av till Disney Sea, en del av Tokyo Disney resort. Disney Sea är mer för ungdomar och vuxna, medan Disney Land riktar sig mot barn och barnfamiljer. (Eftersom att det är Japan riktar sig Disney Land också till killar som vill säkra sitt förhållande med fjortisflickvännen genom att bjuda henne på en heldag gulligheter)

Det var fantastiskt häftigt och kul! En av de bästa dagarna hittils i Japan. Parken är uppbyggd med fantastisk detalj med olika teman. Man kommer in i en medelhavsstad, går sedan vidare till en vulkan, en framtida hamn, en amerikansk hamnstad från sekelskiftet osv. Det bästa var kort sagt inte attraktionerna, utan allt runt omkring. Och så Örne förstår...



Snart åker vi hem! Idag är det exakt en månad kvar tills vi åker, så imorgon kan ni börja räkna ner från 31! Vi förväntar oss att alla peppar rejält inför vår återkomst till fosterlandet. Kunglig representation på flygplatsen följt av bankett och discodans förväntas. Såhär känner vi just nu inför att åka hem. Hugin: "Det ska bli skönt. Efter fem månader i det här landet har jag börjat bli mätt på det. Speciellt när man uppdateras på allt som händer hemma känner jag att det är dags att åka tillbaka. Det har dock varit fantastiskt att vara här, och jag kommer göra det mesta av den sista månaden. Jag menar; hur ofta får man fira Svenska nationaldagen i Japan? Kommer framför allt sakna bra kollektivtrafik och ramen! Mmm ramen!" Trin: "Asså ge mig svensk mat! Mmmm keso... keeeso... en macka av grovt bröd med keso, avocado, pesto, kalkon... Mmm... Och en toast och en smoothie! Och jag vill ha min Johan också! OCH så vill jag slippa smälta bort till en pöl! Ni kan inte fatta fukten och värmen i det här landet! Jag dör! Jag kommer i och för sig sakna japansk mat... hmm..." (Redaktörens anmärkning: Trin sa inte exakt sådär. Det är Hugins version av Trins ord. Jag skulle inte säga att Hugin hittat på allt, bara broderat ut det lite.)

/Hugin och Trin

8 kommentarer:

  1. Patric Blomstrand1 juni 2009 kl. 09:50

    Hahaha... "Haj five"
    Kommentarerna på varandras meningar är classic - det är trevligt att ni njuter av er resa! :D
    Fortsätt så och fortsätt tanka bilder/filmer!

    Ha det fint, Huge och Trin! (fastän jag inte känner dig)

    SvaraRadera
  2. Det ÄR ju sjukt kul att "japan i ett nötskal" är Disney Land (/sea/world) - det mest amerikanska man kan tänka sig.
    Asnice övergång i filmen i början. Ni borde använt fler såna. Men ändå bra klippt. Jag känner att det var några väldigt väl investerade 5 minuter från min sida.
    Som nöjesparksarbetare måste jag dock ge en shout-out till stackarna som jobbar där. Det måste vara ett helvete. Och det värsta är förmodligen att dom i resten av sitt liv aldrig kommer kunna titta på en Disney-film utan att känna att dom vill kasta sig ut för ett stup och i luften skjuta sig själva i huvudet.
    Förresten så hälsar Bernard & Bianca att dom är trötta på era sexual innuendos... in your endo.

    SvaraRadera
  3. Fett duktigt klipp, ni E juh bäst :)
    Fast min korta filmsnutt E bättre :p

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Det är inte Disney som är Japan i ett nötskal. Även om det stämmer in ganska bra på deras gullighetsmani. (Jag hatar Hello Kitty)

    Det är att en inte gratis klassresa är belagd med obligatorisk närvaro som är Japan i ett nötskal.

    /Hugin

    SvaraRadera
  6. Ni skulle följt med oss istället; vi hade strålande sol hela dagen - och ingen jobbig 虫暑さ heller.

    My compliments till den tjusiga hajen, dock! Jag vann en irriterande stor Stitch-figur iförd Alladin-ish kläder istället. Varför är den karaktären så sjukt poppis i Japan? Inte söt på något vis. Monstret i "Till Jordens Medelpunkt" var sjukt stort, i sanning, och det var också den bästa attraktionen. Vi åkte den nog fem gånger. Mycket värt.

    Blir kanske ingen reception på flygplatsen när ni kommer, men väl en öl på puben efteråt. Simma lugnt tills dess!

    SvaraRadera
  7. Vi vann inte hajen, Trin köpte den i en souvenirbutik. Jag tyckte dock Indiana Jones var bäst. Vi har även ett foto från den när vi gör Nice Guy Pose. Schtek.

    Ja en öl lär vi ta. Ya ne!

    SvaraRadera
  8. hajen var hemlös och jag förbarmade mig över den. numer bor den i min säng. snart ska vi båda flytta till johans säng.

    SvaraRadera